Zit je iets dwars, heb je een probleem of klacht? Maak het bespreekbaar!
Bij eventuele klachten over de gang van zaken op de basisschool is het de bedoeling dat dit in eerste instantie tussen de betrokkenen zélf (leerlingen, ouders, personeel) wordt opgelost. Gaat het over de groep? Dan bespreek je dit eerst met de leerkracht van je kind. Indien nodig, kun je terecht bij de directie. De meeste klachten worden op die manier naar tevredenheid afgehandeld. Lukt dat niet, dan kun je terecht bij ons contactpersoon.
Contactpersoon
Het contactpersoon is er voor iedereen die met de school te maken heeft. Dus leerlingen, ouders, leerkrachten, maar ook onderwijsondersteunend personeel en stagiaires kunnen, wanneer het nodig is, terecht bij onze contactpersonen. Wanneer er een probleem ontstaan is, dan is overleg met de betrokkene de eerste stap die gezet moet worden. Als het niet lukt om het probleem op te lossen, kun je terecht bij de contactpersonen van onze school. Deze hebben tot taak:
- beschikbaar te zijn bij meldingen, klachten of vragen over de klachtenregeling;
- eenvoudige meldingen of klachten af te handelen;
- je indien nodig in contact te brengen met degene die de klacht kan wegnemen;
- je indien nodig door te verwijzen naar gespecialiseerde instanties.
De contactpersonen van onze school zijn Jannetje Bisschop (a.i.): ja.bisschop@pcouwillibrord.nl en Jochem Bosselaar: j.bosselaar@kcleeuwesteyn.nl.
Klachtenregeling PCOU Willibrord
Als je er op school met de leerkracht en met de schoolleiding niet uitkomt en de klacht naar jouw mening niet naar behoren is opgelost, dan kun je deze voorleggen aan het bestuur of de landelijke klachtencommissie. KC Leeuwesteyn is onderdeel van Scholengroep PCOU Willibrord. De klachtenregeling is hier te vinden.